دانشگاه فرهنگیان وتحول بنیادین
 
دانشگاه فرهنگیان وتحول بنیادین درنظام آموزشی - کرمانشاه آذر ماه 1391
 مشخصات مقالات پوستری  پذیرش شده نهایی همایش دانشگاه فرهنگیان

و تحول بنیادین در نظام آموزشی             

ردیف      عنوان مقاله              نویسنده یا نویسندگان              دانشکاه -محل

1-نقش دانشگاه فرهنگیان در تعمیق معرفت دینی      شهناز آبیار      پردیس امام جعفر صادق (ع)

2-اساسنامه دانشگاه فرهنگیان والزامات آموزش و پرورش کارآمد علی بلاغی اینالوپردیس شهدای مکه

3-نقش دانشگاه فرهنگیان در هوشمند سازی مدارس  فرهاد مرادی     پردیس شهید بهشتی

4-نقش مبانی «کرامت انسان» در تعیین جایگاه منابع انسانی و تنظیم محتوای آموزشی – تربیتی در دانشگاه فرهنگیان    سیما محمد پور دهکردی    دانشکده شهید مدنی

5-رسالت دانشگاه (دانشگاه فرهنگیان )در توسعه علمی  سلیمان محبی        پردیس شهید رجائی

6-بررسی وضعیت مدیریت جانشینی در پرديس هاي دانشگاه ...   بهنام حیدری   پردیس مدرس سنندج 

7-ارتقاء مهارتهاي حرفه اي معلمان در دانشگاه فرهنگیان با روی...اشرف میرحیدری   دانشگاه فرهنگیان

8-نقش دانشگاه فرهنگیان در تبیین صلاحیت های دانشی و پداگوژی معلمان ... اصغر مرادی ویس  آموزش و پرورش سنقر

9 -نظریه ارتباط گرایی  دانشگاه فرهنگیان و طراحی دانشگاه های اجتماعی در عصر مجازی  حسین امانی    

10-بررسی ضرورت تدوین برنامه درسی تربیت معلم براساس فناوری اطلاعات و ارتباطات و ارائه الگویی برای تدوین برنامه درسی تربیت معلم در عصر ...مهدی حمید کیا/ دکتر مریم اسلام پناه و...     کرمانشاه

11-رویکرد دانشگاه فرهنگیان در توسعه آموزش های پژوهش محور دکتر شهریار پروانه/ علی ابراهیمی  فریبا پروانه                             پردیس امام جعفر صادق (ع)

12-نقش دانشگاه فرهنگیان در آشناسازی دانشجو معلمان با فناوری های نوین ارتباطی آموزشی به منظور ارتقاء مهارتهای حرفه ای آنان    فرخ فیضی /  مراد اسماعیلی        آموزش و پرورش ماهیدشت

13-نقش و اهمیت آموزشهای پژوهش محوردر بهسازی فرایند آموزش و یادگیری دانشجویان دانشگاه فرهنگیان     شیرزاد آقایی / فرخ فیضی                                              پردیس شهید رجایی

14-جایگاه دانشگاه فرهنگیان در اصلاح ساختار آموزشی و پرورشی   محمد علی شجاعی /  محمد علی طالب                                                                 آموزش عالی شهید دکتر آیت نجف آباد

15-آموزش پژوهش محور در تربيت معلم در يك اقدام عملي و قابل اجرا   علی سادیی  مرکز شهدای مکه

16-نقش دانشگاه فرهنگیان در ارتقاء مهارت های ....   هاجر تاجیک/ناصرشیرکوند  پردیس زینبیه پیشوا

17-بررسی و ارائه راهکارها جهت توسعه معرفت دینی و فضایل اخلاقی در دانشگاه فرهنگیان  دکتر زهرا احمد آبادی / مهناز شریف الحسینی  /زهره خواتکی                       پردیس هاشمی نژاد

18-ضرورت و امکان سنجی تربيت مديران آموزش و پرورش در دانشگاه .. سید مسعود امامی پردیس طالقانی

19-نقش دانشگاه فرهنگیان در ارتقاء مهارت های حرفه ای معلمان  عزیزه نیدی  پردیس بنت الهدی صدر

20-نقش و جایگاه دانشگاه فرهنگیان در اصلاح نظام آموزش و پرورش  سید صادق نبوی  پردیس مفتح شهرری

21-دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه دین مدار                محبوبه کندی             پردیس نسیبه

22-بررسی برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان از نظر میزان انطباق با رویکرد تربیت معلم پژوهش محور    افشین ادیب منش/ محمدرضا محمدی                                        پردیس شهید رجایی

23-نقش دانشگاه فرهنگیان در ارتقاء مهارت های حرفه ای  سکینه شاه محمدی  آموزش عالی عترت واوان

24-آسیب شناسی پژوهش وارائه راهکارهای مناسب جهت تربیت دانشجو- معلمان پژوهشگر در پردیس های استانی دانشگاه فرهنگیان    بخشعلی آئینی / سلمان اصحابی      پردیس شهید مدرس سنندج 

25-دانشگاه فرهنگیان،چرایی وچگونگی و ...  مولود اعضیمیان بید گلی  آموزش و پرورش آران و بیدگل


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه بیست و هشتم آذر 1391 توسط 
بخش مقالات سخنرانی

ملاحظات

همکاران

عنوان مقاله

نام

نام خانوادگی


ردیف


دانشگاه خوارزمی

سهیلاغلامی هره دشتی

بررسی روشهای تعمیق معرفت دینی در معلمان  ونقش و رسالت دانشگاه فرهنگیان

دکتر اکبر

صالحی

1


پردیس فاطمه الزهرا تبریز

-

نقش دانشگاه فرهنگيان درتعميق تربيت ديني

ناهید

جوادی

2


دانشکده ثامن الحجج ع  مشهد

-

راهبردهای تعمیق معرفت دینی در تحقق رسالت دانشگاه فرهنگیان

علی رضا

کاظمی

3


پردیس خواهران کرمانشاه

-

نقش دانشگاه فرهنگیان در تقویت معرفت دینی و هوش معنوی

فریبا

اکبر زاده

4


پردیس صباطبائی
لرستان


-


رسالت دانشگاه فرهنگیان در
تعمیق معرفت دینی


سید علی اکبر


موسوی

5


دانشگاه علامه طباطبائی

-

نقش دانشگاه فرهنگیان در ارتقاء خلاقيت معلمان

علی

سعیدی

6


پیام نور دهلران

اسماعیل مصطفی زاده

بررسی ضرورت توجه بهمهارتهای  حرفه ای  معلمان در دانشگاه فرهنگیان

احمد

ملکی پور

7


پردیس شهید رجائی کرمانشاه

محمد رضا محمدی

بررسی وضعیت و تاثیر فناوری اطلاعات در برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان(مراکز تربیت معلم)

افشین

ادیب منش

8


دانشکده شهید مدنی قم

-

نقش تحقیق عملی (اقدام پژوهی )در فرایند آموزش دانشگاه فرهنگیان

یوسف

ایرانی

9


پردیس شهید هاشمی نژاد

دکتر زهرا احمد آباد

زهره خواتکی

کیفیت بخشی آموزش هاي عملي و تمرين معلمي در  دانشگاه فرهنگیان

مهناز

شریف الحسینی

10



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه بیست و هشتم آذر 1391 توسط 

رهبر معظم انقلاب در تبيين تحول بنیادین به وجود ويژگي‌هايي مانند: برخورداري از هويت فرهنگي اسلامي و ايراني، آمادگي براي ورود به عرصه‌هاي مختلف جامعه، مسئوليت‌پذيري فردي و اجتماعي، تدين و تقوا، مشتاق آموختن و... در خروجی‌های این نظام آموزشی تاكيد داشتند.

بعد از اين رهنمودها، دست‌اندركاران وزارت آموزش و پرورش وارد يك پروژه جديد و نوين شدند، مطالعاتي آغاز و تدوين و نگارش فلسفه تعليم و تربيت اسلامي در راس اقدامات قرار گرفت و كارهاي كارشناسي مربوط آغاز شد.

پژوهش‌ها بعد از تلفيق و ويرايش نهايي مبناي فكري و نظري سند تحول بنيادين آموزش و پرورش قرار گرفتند و نهايتا فلسفه عمومي و فلسفه رسمي تعليم و تربيت بر مبناي اين پژوهش‌ها تحت نظارت تعدادي از فضلاي حوزوي مانند حجت‌الاسلام والمسلمين اعرافي نگارش يافت و مورد تاييد نهايي شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز قرار گرفت و همانگونه كه گفته شد رهنامه (دكترين) تعلیم و تربيت براساس اين سند مهم تدوين شد.

 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یکشنبه بیست و ششم آذر 1391 توسط 

همایش ملی "دانشگاه فرهنگیان وتحول بنیادین در نظام آموزشی کشور"سه شنبه 5 دی ماه 1391 در کرمانشاه برگزار میشود.

پرویزی دبیر فرهنگی و اطلاع رسانی همایش دانشگاه فرهنگیان وتحول بنیادین درنظام آموزشی  اظهار داشتند:  در راستای تحقق تحول بنیادین در نظام آموزشی کشور و بهره گیری بیشتر از نظریات پژوهشگران، اندیشمندان وصاحب نظران حوزه های آموزشی وتربیتی، همایش ملی دانشگاه فرهنگیان وتحول بنیادین در نظام آموزشی به همت پردیس های دانشگاه فرهنگیان در استان کرمانشاه وهمکاری سازمان مرکزی دانشگاه در دی ماه 1391 در کرمانشاه برگزار میشود .

پرویزی در ادامه بیان داشتند: 

بدین منظور ابتداءکمیته برنامه ریزی همایش تشکیل  وضمن برگزاری جلسات متعدد با حضور مدرسین دانشگاهها، اندیشمندان و متخصصین حوزه های آموزشی وتربیتی ، اعضاء هیأت علمی و صاحبان اندیشه ؛ مقدمات لازم برای برگزاری این همایش ملی فراهم و پوستر و فراخوان آن از اردیبهشت ماه  سال جاری در سطح دانشگاههای کشور ، به ویژه پردیس های دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور توزیع گردید .اطلاع رسانی لازم به اشکال مختلف انجام شد.  نظر به برگزاری همایش در سطح ملی ، خوشبختانه فراخوان فوق با استقبال خوب مجامع علمی ، اندیشمندان، فرهیختگان، اساتید دانشگاه ها ودانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی مواجه گردید.

ایشان در ادامه عنوان نمودند:     آخرین فرصت ارسال مقالات به دبیرخانه همایش25 آبانماه بود . با توجه به اینکه مقالات از طریق پست الکترونیکی به همایش ارسال شده بود همه مقالات ارسالی تا این تاریخ واصل گردیده دسته بندی شد. بنا براعلام قبلی مقاله های رسیده بعد ازتاریخ فوق دبیرخانه ، به کمیته علمی همایش تحویل نگردید.

 مجموعا 122 مقاله از  پژوهشگران  در محورهای پیشنهادی برگزارکننده به دبیرخانه همایش واصل شد. تعداد مقاله های رسیده نشان از توجه پژوهشگران به عناوین ومحورهای مطرح شده در فراخوان همایش به صورت ویژه درحوزه ی علوم تربیتی وآموزشی است.

دبیر اطلاع رسانی وامور فرهنگی همایش بیان داشتند:

 براساس اطلاعات دبیرخانه همایش، 25درصد مقالات دریافتی از پژوهشگران و محققین دانشگاه های استان  کرمانشاه بوده است. 75درصد مقالات دریافتی از پژوهشگران و محققین دانشگاه های دیگر استانها بوده است. 40 درصد مقالات دریافت شده از مجامع علمی آموزشی و دانشگاهی خارج از حوزه دانشگاه فرهنگیان وپژوهشگران آن بوده است.  بیشترین مقالات ارسالی از استانهای کرمانشاه وتهران بوده است. بررسی اولیه مقالات  توسط کمیته علمی همایش انجام گردیده است. 71مقاله مورد پذیرش قرار گرفته و 51 مقاله نیز شرایط لازم برای پذیرش در این همایش را کسب نکردند. اطلاع رسانی لازم به  همه ی شرکت کنندکان  گرامی صورت پذیرفته  است  ولازم می دانم در همین جا از همه ی عزیزانی که با ارسال مقاله ما را در برپائی همایش یاری نمودند تشکر نمایم.

داوری مقالات پذیرفته شده توسط کمیته علمی همایش با جدیت ودقت  تمام در حال انجام است.  پس از اعلام آراء داوران محترم ؛ همایش با حضور دکتر بهرام محمدیان معاون  پژوهشی وزیر و رئیس سازمان پژوهش وبرنامه ریزی درسی کشور، اساتید، دانشجویان و مدیران محترم استان  درروز سه شنبه  پنجم دی ماه  سال جاری  در تالار اجتماعات شهید صدوقی پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه  واقع در میدان سپاه پاسداران ، خیابان جام جم ، روبروی صدا وسیمای مرکز کرمانشاه برگزار خواهد شد.

علاوه بر ارائه  مقالات ،  سخنران علمی همایش دکتر محی الدین بهرام محمدیان معاون پژوهشی وزیر آموزش وپرورش ورئیس سازمان پژوهش وبرنامه ریزی درسی کشور هستند. در همایش از ده پژوهشگر برگزیده تقدیر بعمل خواهد آمد .

این استاد دانشگاه فرهنگیان در ادامه اظهار داشتند:

     تا این لحظه علاوه برهمکارن ارجمندم در پردیس های دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه ،عزیزان فراوانی متحمل زحمت شده اند ، اما مساعدت ، همراهی و همیاری  مدیر کل محترم فرهنگ وارشاد اسلامی استان جناب حجت السلام آفتابی- که جا دارد از ایشان سپاسگزاری نمائیم-  مدیریت محترم اداره کل آموزش وپروش استان وهمکاران گرامی شان در حوزه معاونت پژوهشی، همچنین همکاران ارجمند در شورای پژوهشی سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان بیش از دیگرعزیزان مشهود بوده است. تلاش داریم کتاب همایش را چاپ نمائیم وآنرا در حافظه تاریخی ومکتوب همایشها وکتابخانه های  ایران ثبت کنیم . انشاالله  با برگزاری مناسب همایش توانمندی استان مان را به شکلی مثبت منعکس نمائیم .


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه بیست و پنجم آذر 1391 توسط 

همایش دانشگاه فرهنگیان وتحول بنیادین در نظام آموزشی کشور

در روز سه شنبه 5 دی ماه 1391  با حضور دکتر محی‌الدین بهرام محمدیان

معاونت پژوهشی وزیر و رئیس سازمان پژوهش وبرنامه ریزی درسی کشور

بعنوان سخنران علمی همایش درسالن همایشهای پردیس شهید

صدوقی دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه برگزار خواهد شد.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنجشنبه بیست و سوم آذر 1391 توسط 



22آذرماه
روز رونمائی از سند تحول بنیادین  آموزش و پرورش


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهارشنبه بیست و دوم آذر 1391 توسط 
http://kermanshah.isna.ir/Default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=32269  خبر همایش در ایسنا


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهارشنبه بیست و دوم آذر 1391 توسط 

جلسه هماهنگی شورای برنامه ریزی و سیاستگذاری همایش دانشگاه فرهنگیان و تحول بنیادین در نظام آموزشی کشور در پردیس شهید صدوقی دانشگاه فرهنگیان با حضور کلیه ی اعضای شورای سیاستگذاری برگزار گردید.

در راستای برنامه ریزی و سیاست گذاری اجرای این همایش ملی، جلسه شورای سیاست گذاری با حضور مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو شورای سیاست گذاری همایش، رضائی منش رئیس شورای سیاستگذاری، الماسی معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پروش و عضو شورای سیاست گذاری، دکتر حیدری دبیر کمیته علمی همایش، پرویزی دبیر کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی همایش ، محمدی دبیر اجرایی همایش ، دیگر اعضای شورای سیاست گذاری و کارشناسان ستاد برگزاری همایش در سالن جلسات دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه- پردیس خواهران برگزار گردید.

  



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه بیست و یکم آذر 1391 توسط 
رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش حجت‌الاسلام و المسلمین  دکتر محی‌الدین بهرام محمدیان :

  چند رسانه‌ای شدن آموزش جزو مهمترین بخش‌های نظام آموزشی جدید است. یکی از محیط‌های جدید آموزش، محیط مجازی است، بر این اساس بسته‌های جدید یادگیری، در کنار کتاب درسی، راهنمای معلم، کتاب کار، مجلات و فیلم آموزشی در قالب‌ها و روشهای جدید ارایه می‌شوند، ضمن آنکه امیدواریم در آینده مجلات رشد به عنوان یکی از منابع آموزشی دانش‌آموزان مدنظر قرار گیرند.

وی افزود: کیف یا محتوای الکترونیکی نیز بخشی از بسته آموزشی تعریف شده در تغییرات برنامه درسی ملی است. همچنین متناسب با برنامه‌های درسی روش ارزشیابی دانش آموزان متنوع شده و نمره دادن به دانش‌آموزان از شیوه «یک تا 20» خارج و ارزشیابی توصیفی در همه مقاطع ساماندهی می‌شود که بخشی از نمره‌دهی در این قالب قرار می‌گیرد.

 به گفته رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی آموزش و پرورش، براساس تعاریف و حوزه‌های جدید یادگیری، آموزش باید از محیط صرف مدرسه خارج شده و در محیط درون و برون مدرسه شکل بگیرد لذا بر اساس برنامه جدید، بخشی از درس به کوچه، بازار، درون خانواده منتقل می‌شود و جزو ساعت آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان خواهد بود.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه بیست و یکم آذر 1391 توسط 

دکترجهانبخش محبی نیا:

 دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه را معبد و ماوای مجاهدان عرصه جهاد فرهنگی می داند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در همایش توانمند سازی پردیس های دانشگاه فرهنگیان که با حضور وزیرآموزش و پرورش، شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش، مدیران کل و معاونان پژوهش و برنامه ریزی و منابع انسانی ادارات کل آموزش و پرورش استانها، روسا ومدرسان عضو کمیته های هیأت امنای استانی پردیس های دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در پردیس نسیبه تهران برگزار شد گفت:

دانشگاه فرهنگیان مدرسه را مقدس، معلم را معتبر و دانشگاه را معبد و ماوای مجاهدان عرصه جهاد فرهنگی می داند و دراین فرآیند پیوستگی دائم و امتزاج  ساختاری با آموزش و پرورش را افتخار وهر نوع جدایی از این نهاد را انحراف می داند.

وی افزود: این دانشگاه واقف است در پی ریزی ساختاری به قدری با ظرافت و صراحت معماری شده است که جدایی مفروض دانشگاه از آموزش و پرورش، انحلال آن را دربرخواهد داشت.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان این که دانشگاه مسئول خلق معیارها، شایستگی ها و شفاف کردن فضای چشم اندازی است که نه تنها باید ناهمواری های به جا مانده از تاریخ را هموار نماید که باید نیروی انسانی مورد نیاز جمهوری اسلامی را آموزش دهد و برکرسی پرورش بنشاند. 

دکتر محبی نیا  عنوان کرد : دانشگاه فرهنگیان نهادی برآمده از تلاش ها، تدابیر و اندیشه هایی است که براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مبانی  نظری آن سند مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، متولی شاداب نگه داشتن نهاد رسمی تعلیم و تربیت کشوراست.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: ما در دانشگاه فرهنگیان ما به فضای واقعی به تحقیق، پژوهش، نظریه پردازی و تولید علم فکر می کنیم وامیدوارم روزی فرا رسد که در هر استان با عنایت به تاریخ، جغرافیا،اقتصاد، امکانات بومی، آموخته ها و گزاره های تعلیم و تربیت برآمده از مسئولیت هایی باشد که سند تحول بنیادین و اساسنامه دانشگاه و ضرورت روز، پیش روی ما قرار داده ،بنابراین به علوم روز و فناوری اطلاعات بهای مضاعفی بدهیم.

وی با بیان اینکه معلم را صحنه گردان متن نمی خوانیم، بلکه پرورش دهنده متن در حاشیه هم می دانیم، تاکید کرد فضای یادگیری در بیرون از صحنه در اختیار معلم، آموزش و پرورش و حتی خانواده نیست، باید بیرون از صحنه با داخل کلاس پیوند یابد تا یکپارچگی تعلیم و تربیت حفظ شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان تعامل در این سطح با نهادهای سیاست گذار چون وزارت علوم ، آموزش و پرورش، شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان برنامه ریزی و نظارت راهبردی،  مجلس شورای اسلامی، و راه اندازی هیئت عالی جذب و همچنین اقدام برای تشکیل هئیت اجرایی فراخوان جذب، برگزاری نشست هیئت امنا، برگزاری جلسات و نشست های متوالی با مسئولین زیربط، تعیین سرفصل ها، متون، جذب اساتید و تعیین 15 واحد درسی متناسب با تعلیم و تربیت توصیف شده حوزه علمیه، بازدید از استانها، همکاری موثر با مرکز برنامه ریزی و تأمین نیروی انسانی، اقدام برای راه اندازی مجله علمی ـ پژوهشی، اقدام برای راه اندازی رشته های کارشناسی ارشد، آماده سازی پردیس ها ...راه اندازی هئیت رئیسه، شوراهای تخصصی پژوهشی و فرهنگی و صرفه جویی در مدیریت  اعتبارات عمرانی و جاری از جمله فعالیت های صورت گرفته برای راه اندازی این دانشگاه بیان کرد.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دوشنبه بیستم آذر 1391 توسط 
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک  

مینی تولز